maandag 2 mei 2011

Let's get wet

Om mijn lichaam fit en werkbaar te houden sta ik meer dan eens per week te zweten in de fitness bij mij om de hoek. Ik doe dat graag - laat dat duidelijk zijn. Ik krijg er een zogenaamde sportkick van. Met plezier spring ik heen en weer op allerlei steptoestellen, ik powerplate en buikspier mij een ongeluk, en doe af en toe hevig mee in de groepslesjes Sh'Bam en Zumba. Zonder tegenzin laat ik mijn energie de vrije loop op huppeldepupmuziekjes à la K$sha - We R who we R - en op iets opzwependere mixen van pakweg Girl Talk. Op zeker ogenblik - ongeveer zo'n anderhalve week geleden - begon ik zelfs de loopband een aangename work-out te vinden. Woops, dit gaat duidelijk de verkeerde kant op; ik en de loopband - of lopen in het algemeen - zijn namelijk nooit een harmonieus koppel geweest. Ik heb nood aan afwisseling, dat is zeker. Verandering van spijs doet eten. Iets als "het gras is altijd groener aan de overkant", maar dan nu letterlijk.

De stad Hasselt heeft ongetwijfeld meer te bieden dan gratis bussen, gigantische zomerfestivals, en echte Hasseltse jenever. Sinds 1 mei - gisteren dus - heeft het niet te onderwaarderen buitenzwembad Kapermolen zijn deuren weer geopend. Een groene oase net buiten de binnenstad, nauwelijks twee straten van mijn deur. Het is geen Central Park, maar het komt in de buurt. Nu is het nog iets te fris voor de loverboys en bijhorende wulpse tienermeisjes, maar het zwembad is al klaar voor de geoefende zwemmer. Mensen die het niet erg vinden in water van 20°C te springen en vervolgens zonder stoppen minstens twintig baantjes trekken. Hoewel ik van mijn fiets bibber bij de heenrit naar mijn in/ontspanning van de dag, trek ik dapper mijn stoute schoenen uit en mijn badpak aan. De eerste zes banen zijn een uitputtingsslag voor mijn onmiddelijk onderkoeld lijf dat duidelijk nog even moet wennen aan buitenzwembaden begin mei. Voordeel aan zwemmen is dat je wel helemaal nat wordt, maar niet van het zweet; douchen is enkel nodig om de hardnekkige chloorgeur weg te spoelen. Voordeel aan zwemmen zo vroeg in het seizoen is dan weer dat je niet moet zigzaggen tussen stoere bomma'tjes, vrijende koppeltjes en spelende kinderen.

Zodra ik gewend ben aan het toch wat koude water, trek ik enkele sprintjes, en geniet ik languit van de zon op mijn rug. Ver weg van de broeierige fitnesszaal baan ik mij een weg door het water en span al mijn spieren op: dé ideale work-out na een drukke maandagnamiddag.

1 opmerking:

  1. Bekijk het maar vooral als een privé-zwembad.. En geniet er nog van, want binnenkort zal de fun wel over zijn. Ik ga er allezinds nooit meer naartoe :) Zowiezo al maar 'n rare bedoening met nog gekker volk + nog eens bestolen, Kapermolen park OK, zwembad, niet zo OK voor mij :D
    Have fun! & veel plezier met 't sporten!

    BeantwoordenVerwijderen