zaterdag 14 mei 2011

All dressed up

Milaan is berucht en beroemd in de modellenwereld voor zijn goed georganiseerde feestjes, fitness en lunch. Feesten, sporten en eten kan ook in België; maar in de modehoofdstad is het veel verbruikt vertier onder modellen. Naar verluid verveelt het na een aantal weken, dus ik sla mijn slag meteen in de eerste weken van mijn verblijf. Sex, drugs and rock ’n roll. Zonder de eerste twee voor mij graag!

Ik hoorde al van promotors, jongemannen die betaald worden om “schoon volk” mee naar clubs en restaurants te nemen, en ging een keer uit met hen in New York. Hoe dat precies in zijn werk ging was voor mij één groot raadsel. Hoe kom je deze jongens tegen? Het antwoord werd mij snel duidelijk: zij zoeken zelf naar modellen die af en toe een stapje in de wereld willen zetten. Op de binnenplaats van een casting voor See By Chloé kreeg ik mijn eerste PR-kaartje. Hier wordt gesproken van PR’s als het gaat om promotors die garant staan voor gratis vervoer, drank en eten, met als bonus lots of fun en rechtstreekse kennismaking met andere modellen.

Op dit moment zit ik all dressed up op mijn bed. Rond 22u staat er een auto voor mijn roommates en mezelf voor de deur klaar om ons eerst naar een restaurant te vervoeren en vervolgens naar de club (Crazy Jungle in dit geval) – dit verschilt van PR tot PR. Je kan zelf kiezen waar je zin in hebt, en de bijhorende persoon bellen. Gisteren belandde ik in een fancy sushirestaurant, waar ik - samen met zo’n 20 andere modellen – mij tegoed deed aan allerlei Japanse lekkernijen. Rond middernacht betraden we een kerk. De tien geboden werden hier volledig anders geïnterpreteerd dan ons opgelegd door die ene persoon hier iets verder in Italië. De kerk was omgebouwd tot een megadiscotheek, een vrouwelijke DJ speelde de sterren van de hemel, en er stonden kommen met fruit klaar. Zoals het een braaf model betaamt - wat een zelfkennis! – ging ik niet te laat naar huis en haalde ik mijn make-up eraf voor het slapengaan. Door de espresso’tjes na het eten kon ik niet meteen de slaap vatten, wat resulteerde in een hilarisch gesprek met Neelle, die ook nog huppeldepup zat te wezen.

Er zijn naar het schijnt ook model lunches, maar die moet ik nog gaan nuttigen. Dan maak ik aansluitend meteen werk van het gratis fitnessabonnement dat mij wordt aangeboden door mijn agentschap, en alles zit snor. Misschien een ideetje voor in België?


2 opmerkingen:

  1. Modellen worden daar precies meer verwent als in New York, Parijs en België?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonder twijfel! Hoewel, ik denk niet dat NY hier onderdoet :)

    BeantwoordenVerwijderen