vrijdag 31 oktober 2014

Turquoise

Het beste weekend dat Hasselt te bieden heeft is weer gepasseerd. Zoals ze elders trots zijn op hun gerstenat, zijn de Hasselaren een trots jeneverdrinkend volk. De jaarlijkse Jeneverfeesten zijn dan ook telkens een schot in de roos. Met temperaturen die deze van de frisse zomerdagen in augustus ruimschoots overstegen, zouden de zeemzoete shots dit keer extra hard aankomen. 

Ikzelf hield het dit jaar dus op een zuinige ik-ben-straks-nog-bob 2 glaasjes. Zaterdagavond werden vriendje en ik namelijk nog verwacht op een trouwfeest. (In Wortel. Waar kan ik tekenen voor zo'n heerlijk vegetarisch aandoende trouwlocatie om en bij Limburg? Ergens een "Chateau d'Andives" te bespeuren, een plekje genaamd "Selder", iemand?) Dit fantastische feest kreeg de stempel Boho Chic opgekleefd, wat meteen ook de dresscode was van de avond. Denk: bloemen, kant (niet wit, nóoit wit), veel stof, sandaaltjes, pluimen, enzoverder. 

De zoektocht naar dé outfit begon weken geleden, en vond zijn einde in de kleerkast van mijn tante. De zus van mijn vader is inzake thema-feestkledij een geschenk uit de hemel. Waar zij het allemaal haalt, God mag het weten, maar ik heb alvast haar gewoonte overgenomen om spullen te kopen die "ooit nog wel eens kunnen dienen". Misschien dat ik over 30 jaar ook zo'n eindeloze kast vol schatten bezit...

De keuze viel uiteindelijk op een turquoise-achtige top met bijpassende lange rok, afgewerkt met panterprint. Tel daar de juiste accessoires en gouden neptattoos bij, en je hebt boho chic. Achteraf op de foto's zag ik pas hoe doorschijnend mijn top wel was (dankuwel, tepelplakkers!) en waarom mijn buikdans skills die avond de hoogte in schoten. 

Dit huwelijk maakte een einde aan een zomer vol prachtige trouwgeloften. De dag had niet beter gekozen kunnen zijn, want met meer dan 20 graden half oktober kunnen we spreken van een indian summer om u tegen te zeggen. De volgende dag heb ik daar nog een jenevertje (of twee, of drie) op gedronken, en ben ik beginnen aftellen. Naar de kerstmarkt die eind november weer neerstrijkt in Hasselt. Bottoms up! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten