maandag 4 juli 2011

Sapph on the beach

Het is al het derde jaar op rij dat ik op het strand in Knokke verwacht wordt voor een vurige show van bikinimerk Sapph. Net als de voorbije jaren voorspelt Frank op voorhand niet veel goeds en worden we op de dijk verwelkomd door een stevige vlaag wind die zelfs de beste wet look buiten de lijntjes doet kleuren. Omdat verkleumde modellen met blauwe knieën en klappertanden geen zicht zijn is het tijd voor plan B.

Erik van Sapph komt mij tegemoet gelopen met de boodschap dat de show dit jaar niet in de Blue Marlin Beach Club doorgaat, maar in de recent geopende Blue Marlin Café-Lounge. Dat klinkt als muziek in mijn oren. Bij de gedachte aan een knusse inside strandbar gaan mijn armhaartjes prompt weer liggen. Ik was iets te voorbarig, merk ik algauw. In de loungebar is inderdaad beschutting, voor het geval de hemelpoorten wijd open gaan, maar de show gaat zonder twijfel buiten door. Gelukkig zijn er windschermen die ervoor zorgen dat wij vederlichte modellen niet van de catwalk worden geblazen.

Na een uitgebreide make-over - hair, make-up, nagellakjes in snoepkleurtjes - zijn we er helemaal klaar voor. Als vaste Sapph-modellen weten we wat ons te doen staat. Dit keer komen er geen paardenhelmpjes en zweepjes aan te pas, maar de collectie laat zoals altijd net genoeg aan de verbeelding over. Als bronstige deernes schrijden we over de geïmproviseerde catwalk - een typisch strandweggetje gemaakt uit witte latjes. Thank god voor de sleehak, getuige de vele valpartijen en omgeslagen enkels van twee jaar geleden.

Na een eerste geslaagde show is het lunchtijd. Kwestie van voldoende energie te hebben voor de volgende ronde. Lunchtijd betekent een hapje en vooral een drankje. Laat de roze champagnes en Martini Rosato Royals maar aanrukken! Professioneel als we zijn, drinken we altijd maar net genoeg om een klassiek feestje op de catwalk te bouwen. Op de foto’s die later op Missitems.be verschijnen kan je makkelijk aan mijn ogen zien welke kiekjes de eerste en welke de laatste show zijn genomen. Ik heb de gewoonte meteen dromerige ogen te krijgen bij het eerste slokje alcohol dat mijn lippen raakt.

Sapph is altijd dolle pret in combinatie met hard werken. Acht schaarsgeklede modellen in een duister strandhuisje is misschien wel de ultieme natte droom van menig jongeman, ze negeren - zo zijn mannen nu eenmaal, als ze fantaseren - de minpuntjes van het hele gebeuren. Vleeskleurige strings - iehk!? -, spinnenwebben - dat vindt toch iedereen akelig!? -, en vuile praat - je moest eens weten - zijn niet weg te denken uit het hutje waar we allemaal naarstig het volgende bikinisetje aantrekken. Maar er wordt - zoals steeds - gegoocheld met ex-Miss Belgiës, P Magazine- en Ché modellen, dus ik begrijp de mannelijke bevolking wel. Ik moet zelfs toegeven dat ik soms zelf stil word van al die goddelijke lijven rond mij. Hard werken, the key to succes! 

Omdat we steeds met dezelfde groep zijn, is het altijd lachen geblazen. On- én backstage. Let’s get wet!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten